FRI FRAKT FÖR KÖP ÖVER 500 KR & 30 DAGARS ÖPPET KÖP
Varukorg 0 kr

Varukorgen är tom.

Frågor & Svar:

Hur lång tid tar leveransen?

Vanligtvis tar leveransen ca 3-5 arbetsdagar då vårat lager finns utomlands. Om varan inte finns på lager så kan det ta längre tid men du meddelas om detta omgående och får då avgöra hur du förhåller dig till det. Du kan alltid kontakta oss på info@tessard.se för att få veta exakt leveranstid för din vara.

Vad är det för kvalité på era smycken?

Alla Tessards smycken är äkta och av hög kvalité. Tillverkade i 14K guld, 18K guld eller/och rodierat sterling silver och innehåller ÄKTA Ädelstenar och Diamanter.

Får man med ett värderingsintyg?

Det kommer ej med ett värderingsintyg men däremot så kan vi ordna ett mot en avgift för guld och diamantsmycken.

Hur ofta byter ni kollektioner?

Vi försöker hela tiden ha en ny och modern kollektion och uppdaterar vårat lager periodvis.

Vilka öppettider har ni?

Sajten är öppen dygnet runt och vi försöker svara på alla mejl inom 24 timmar. Kontoret är vanligtvis öppet 9.00-17.00 på vardagar och stängt på helgerna. Alla beställningar som kommit in efter kl 17:00 behandlas nästkommande vardag.

Skickar ni utanför Sverige?

Ja vi skickar utanför Sverige men dock inte till postboxar. Frakten bli då lite dyrare.

Vad ska jag göra om mitt smycke gått sönder?

Kontakta oss så snart du kan på info@tessard.se bifoga, namn, ordernummer, inköpsdatum, adress samt vad som är fel på varan.

Frågor & Svar Presentkort:

Vi ingen maxgräns för våra presentkort.

Presentkortet gäller i 2 år from inköpsdatum.

Presentkortet gäller på erbjudanden och rabatter.

Presentkortet gäller endast på Tessard.se hemsida.

Presentkortet är en värdehandling liknande kontanta pengar. Så skulle du tappa detta är det inget vi kan ersätta. Vi kan spärra kortet med hjälp av koden som står på kvittot.

Om du inte handlat för hela summan inom 2 år förfaller beloppet.

Om du vill veta hur mycket saldo du har kvar kontakta oss.

Öppet köp gäller ej på presentkort.

Hur levereras smycket?

Alla våra smycken kommer i fina askar. Vill du ha en presentförpackning så kan vi ordna det, meddela oss bara vilken adress varan ska skickas till.

Min beställning har inte kommit fram?

Kontakta alltid posten först och se om det inte är några förseningar. Om inte ditt paket kommit fram 7 dagar efter det att vi skickat dig försändelsenumret kontakta oss då på info@tessard.se

Hur säkert är det att handla från er sajt?

Vi samarbetar endast med pålitliga banker och kortföretag där säkerheten är maximal.

Dessutom, när du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Vi handskas alltid varsamt med dina uppgifter. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post på info@tessard.se